Rött har alltid vart kärlekens färg

Var inne och kollade in Hugo Rosas blogg och hittade ett äldre inlägg som handlade om att kvinnor som dras till män som bär rött.

Det står att enligt en ny studie i aftonbladet att det är "bevisat" att män som bär rött är mer attraktiva än de som bär exempelvis grönt. Och att kvinnor som kollat på svartvita bilder på män som omges av rött är snyggare än de med vit bakgrund. 

Så här står det också...

Funkar åt båda hållen?

Hur är det då med rött på kvinnor – fungerar det också? Svaret är ja.
Andrew Elliot – alltså samme forskare som ligger bakom den senaste studien – undersökte saken för ett par år sedan. I en serie liknande test kom han då fram till att män föredrog kvinnor i rött framför andra färger.

Det visade sig att en kvinna i röd klänning som blev utbjuden på dejt kunde se fram emot en generösare kavaljer än om hon valt en annan färg på stassen. Den röda färgen påverkade dock inte männens tro på andra egenskaper, som intelligens eller vänlighet.

Och varför tycker jag att det här är så fascinerande?

Jo för att när jag träffade mitt ex för första gången så bar han en röd tröja, och jag tyckte han var så grymt jävla snygg, hade aldrig tyckt det om han hade haft en grön eller ja vilken annan färg som helst. Klart att han hade sätt bra ut men inte på samma sätt. Den röda tröjan gjorde allt. Vi pratade om det ibland, och jag ville lixom att han skulle sätta på sig den där gamla tröjan så man fick återväcka de gamla gnistrorna, haha.

Och det slutar faktiskt inte där, tror ni inte att min "dejt" som jag träffade i lördags hade röda byxor på sig.
Så jag säger bara en sak till er killar där ute, ska ni lyckas charma mig..ja då är rött den enda färgen=)

Kul också att det funkar åt båda hållen. Kanske ska ut och shoppa mig en ny festblåsa i rött till festen ikväll;)




Peter Gustafson, hästuppfödare och deltagare i ”Bonde söker

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0