Jordens undergång....

Kollade på en film nyss som verkligen fick mig att fundera.

Knowing med Nicholas Cage  i huvudrollen,
1959 grävs en tidskapsel ner i marken, vid en skolceremoni. Kapseln är avsedd att öppnas 50 år senare, 2009. Alla barnen i klassen får lägga ner en teckning, av hur de vill att framtiden ska se ut. Men den dystra lilla flickan Lucinda är inte som de andra barnen. Hennes bild av framtiden är ett papper fyllt med siffror. Men det kommer senare att upptäckas vara något mycket mer än bara obetydelsefulla nummer...

Den filmen fick mig att fundera angående jordens undergång och det är ju så, någongång i tiden kommer ju jorden inte att finnas. Dom pratar ju om att solen kommer slockna, men kanske om miljoner eller bara 1000 år. Om inget annat kommer att hinna före att utrota jorden. Och är det så att bara vissa utvalda kommer att få åka upp i rymden och börja på nytt, vi andra ska bara utplånas.

Men då är min fråga..Varför bryr vi oss inte om det här.
Det är ju vår familj som kommer att utsättas och ingen bryr sig. Jo man kan börja köpa ekologiskt och börja köra el bil. Men det hjälper ju inte om bara en gör det, alla måste ju sluta om det ska förändras någongång....

Jag måste försöka sova så jag kan sluta tänka på det här. Det verkligen skrämmer mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0