Upptäck Meze

Var i helvete är mitt presentkort på MakeUpStore!? Kom nyss att tänka på min fina julklapp från min bror som jag måste använda snart. Men var faan kan jag ha lagt det Någonstans. Trots att jag bor i ett min studentrum så tappar jag ändå bort precis allt. Allt man kan tänka sig. Jag har ingen aning om var min dvddosa är så jag kan byta låtar. Jag har absolut ingen aning om var min indianskiva är, heller inte var jag gjort av Melissas tovkniv. Suck, att man orkar med sig själv. Jag borde verkligen  ta och röja här.
Just nu ligger jag och slappar i soffan och ska eller jag tänker i alla fall strax laga mat.
Jag ska laga nått som min syster bjöd mig på. Men det är så stökigt i "köket" och jag orkar bara inte diska! Hörde ni? Jag orkar inte diska, jag brukar ju vara expert på det. Aja, det här är i alla fall det jag ska laga....snart.

Minikebab

Minikebab

Ingredienser

16-20 st
400 g lamm- eller nötfärs
1 vitlöksklyfta
1 tsk salt
1/2 tsk sambal oelek
1 tsk mald spiskummin
1 tsk gurkmeja
1 dl Kelda lagalätt
smör

Gör så här

Blanda färs, pressad vitlök, salt, sambal oelek, spiskummin, gurkmeja och gräddmjölk till en jämn smet. Forma färsen till små, avlånga bullar. Stek dem i smör i en stekpanna ca 5 min.

Morotssallad med Apetinost

Morotssallad med Apetinaost

Ingredienser

kg
4 - 5 morötter, ca 500 g
1 gul lök
1 tsk senapsfrön
2 msk smör
1/2 msk riven färsk ingefära
1 tsk salt
1/2 dl grovhackad persilja
150 g Apetina

Gör så här

Skala morötterna och löken. Skär i skivor. Fräs senapsfrön i smör i en stor stekpanna. Lägg i morötterna, fräs ca 5 min. Rör om då och då. Lägg i löken, låt fräsa med på slutet. Smaksätt med ingefära, salt och persilja. Smula över osten.


Serveras i Pitabröd (Nyttig kebab med bröd)


Kommentarer
Postat av: Leia

Och jag blir hungrig av att se bilder på mat! :D

2009-02-17 @ 16:14:25
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack sötisötsöt, nu blev jag ju jätteglad!



Och damn. Maten ser så god ut på bilden, är vrålhungrig haha...

2009-02-17 @ 16:24:34
URL: http://liddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0