Långfredan

Hallå, okej jag måste erkänna en sak. Min strejk höll inte i så länge. Drack faktiskt lite vin igår, det var ju skärtorsdan. Okej vi sitter här hemma hos mig, jag, chesme, martin och hans kompis partik. Det var trevligt tills vi skulle gå till x&y. Fy faan vilken kö då...aja väl framme..och ingen gratisentré som det brukar vara. Utan 100 jävla spänn, inga 100 kronor som jag har i alla fall. Så jag går hem. Men vi hade ju trevligt hemma hos mig i alla fall=)

Imorgon kommer min mamma och Claes, det ska bli jätte kul att träffa dom. Så idag ska jag städa, städa, städa. Men först måste jag få lite mat i magen. Idag blir det:

Fullkornspasta med laxsås
200g fullkornspasta
10 cm purjolök
300g lax
1 dl sojagrädde
Salt och peppar
grönsaksbuljong
1 dl vatten

Skär laxen i kuber och fräs med purjolöken någon minut. Tillsätt grädde, buljong, salt och peppar. Låt koka 3-4 minuter tills laxen är precis genomkokt. Servera med kokt fullkornspasta och grönsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0