Grundläggande Matematik (Matte för Ingenjörer)

Första lektionen i grundläggandematematik avklarad. Lektionerna ligger på drygt 3 timmar, lite skillnad från gymnasiet. Visste inte att matten skulle vara så komplecerad men det här kommer nog  bli ganska så svårt. Men högskolan är ingen dans på rosor, det är en dans med svåra steg eller hur man brukar säga. Matteboken ligger på 560 sidor. I oktober kommer vi ha prov på hela boken. Shiit säger jag bara:P Men ska man plugga så ska man, haha! Vet ej om jag ska skratta eller gråta. Nu sitter jag och tittar igenom boken lite och tar en kopp te. Somnade förut idag igen. Vaknade halv 7 och visste inte om de fortfarande var tisdag eller om det var onsdag. Lite läskigt....Hoppas inte jag fortsätter sova så här..hur ska jag då klara av allt. Men imorgon fick vi ledigt så ska ner på stan och shoppa lite.
Min inköpslista
- En till bok till matten
- Ny Miniräknare (Då min jag har är för avanserad, den får ej kunna göra grafer)
- Linja
- Passare
- Kollegie block (Både linjerat och rutat)
- Nått brunt att ha på sig nu på hösten som matchar min nya bruna väska
- Mat

Är lite att handla, tur att jag fick lite fickpengar från mor och far. Kommer dröja lite innan jag får mitt studiebidrag ,då någon på CSN har gjort fel då dom skickade ut min ansökan, fick bara en för vårterminen. Suck suck, mamma ringde idag och det hade tydligen vart någon sommarjobbare där eller någon ny som hade hållt i det där och gjort fel. Idioter!!!!
Nu ska jag kika tv=) Ha d, pussen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0